دانشگاه امام صادق پردیس خواهران - حوزه ریاست-روابط عمومی

معرفی روابط عمومی

امروز در سازمان‏ها، شناخت، درک متقابل و ارتباط به منظور دستیابی به اهداف، به عنوان یک اصل اساسی مدیریت پذیرفته شده است. این نوع ارتباط که از آن به روابط عمومی یاد می‏شود. یکی از مهم‏ترین عوامل مؤثر در سرنوشت هر سازمان و گروه محسوب می‏شود. در دنیای امروز روابط عمومی‏ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‏ها و پیشبرد اهداف سازمان‏ها تلقی می‏شوند. اهداف کلان روابط عمومی به شرح زیر است:

-          ارتباط با ارگان‌های مختلف به منظور شناساندن جایگاه پردیس، تبلیغ و جذب همکاری‌های همه جانبه

-          ارتباط با مدارس کشور به ویژه مدارس برتر و اسلامی به منظور تبلیغ و جذب داوطلبان مستعد و متعهد از طریق مدیران و مشاوران آموزشی

-          همسو نمودن اردوهای علمی و سیاحتی و زیارتی در همه سطوح دانشگاه از طریق ارتباط با ارگان‌ها

-          ارتباط با دانش آموختگان به منظور جذب نیروی پژوهشی و آموزشی و بهره مندی پردیس از نیروهای کارآمد متخصص و متعهد شناخته شده در این زمینه

-          تولید اخبار و گزارش‌های ویژه پردیس و انعکاس آن از طریق نشریات و سایت

-          تبلیغ و شناساندن پردیس و اهداف متعالی آن در سطح کشور و در حد امکان خارج کشور

-          تهیه، جمع آوری و چاپ فعالیت‌های دانشگاه به منظور تبلیغ و شناساندن پردیس در سطوح مختلف مراکز علمی و اجتماعی کشور

 

باتوجه به اهمیت جایگاه روابط عمومی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، به اهتمام ریاست محترم پردیس در این حوزه، از سال 1390 شورای روابط عمومی تشکیل شد. در این شورا نمایندگانی از معاونت‏ها با حکم ریاست حضور دارند.

هدف از تشکیل این شورا، انجام عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق و استفاده از شیوه‏های علمی و هنری در راستای اهداف کلان روابط عمومی پردیس خواهران می‏باشد. لذا برای انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای روابط عمومی سه کمیته طراحی شده است که عبارتند از:

 

-         کمیته برنامه‌ریزی و پژوهش

-         کمیته تبلیغات، انتشارات و مراسم

-         کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه

 

شرح فعالیت این کمیته‌ها به شرح زیر است:

 

کمیته برنامه‌ریزی و پژوهش

1.       مدیریت فرایند تدوین برنامه و بودجه شورا در راستای اهداف کلان روابط عمومی پردیس خواهران

2.       مدیریت فرایند تعامل و ارتباط با مخاطبان داخل و خارج سازمان

3.       برنامه ریزی جهت نیازسنجی از مخاطبان داخل و خارج سازمان از چگونگی ارائه و معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه به جامعه درون و برون سازمانی از طریق ارتباط مستمر با مدیران ارشد

4.       طراحی و اجرای نظام گردآوری پیشنهادهای کارکنان

5.       طراحی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت جهت توانمندسازی اعضا

6.       تهیه گزارش‌های تحلیلی ادواری از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برای ارائه به مدیریت، بازنگری در برنامه‌ها و ساماندهی فعالیت‌های آتی به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه مؤثرتر و ایجاد همدلی برای بهبود فرآیند امور سازمان

 

کمیته تبلیغات، انتشارات و مراسم

1.       تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ علمی‌ - فرهنگی‌ در داخل و خارج پردیس

2.       نظارت و هدایت کلیه فعالیت‌های تبلیغی در جهت تحقق اهداف پردیس

3.       دعوت از مهمانان و انجام سایر تشریفات در حضور ایشان

4.       برنامه‌ریزی و همکاری در برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، مراسم‌های مذهبی- ملی، اعیاد و مناسبت‌ها، تهیه بسته‌ها و هدایای تبلیغی موردنیاز پردیس

5.       برنامه‌ریزی تدوین‌ و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ درون و برون سازمانی و نظارت بر نحوه انتشار نشریات در
چارچوب سیاست‌های کلان دانشگاه

6.       نظارت پویا بر فعالیت بردهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی و تابلوهای الکترونیکی و اقلام تبلیغاتی سایر واحدها به‌ منظور معرفی‌ پردیس

 

کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه

1.    آگاهی از سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های پردیس و کمیته‌های تخصصی به منظور اطلاع رسانی بین اعضا با استفاده از اطلاعات به‏ منظور برنامه‌ریزی‏ارتباطی.

2.       مدیریت و اجرای برنامه‌های ارتباطی، رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های پردیس خواهران در رسانه‌ها: صدا و سیما، سایت‌های خبری و رسانه‌های مرتبط

3.       مطالعه مستمر اطلاعات و اخبار انتشار یافته در رسانه‌ها در مورد پردیس خواهران و انعکاس آنها به مسئولان مربوط

4.       برقراری ارتباط با مراکز علمی، آموزشی، پژوهشی، داخلی و خارج از کشور به منظور برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و تبادل اطلاعات

5.       تدوین برنامه سالانه مصاحبه‌های مسئولان پردیس با مطبوعات متناسب با اولویت‌های سازمانی و نیازهای افکار عمومی

6.    هماهنگی جلسات مطبوعاتی و ارسال اخبار و اطلاعات پردیس، پس از هماهنگی با مسئولان مربوطه (ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم)

7.       تدوین، تهیه‏ و انتشار اخبار و اطلاعات پردیس ‏جهت‏ درج در جراید و  رسانه های جمعی

8.       مدیریت فرایند درج و به‏ روژ رسانی اخبار و اطلاعات در سایت

9.       نظارت و سفارش بر درج آگهی‌های پردیس خواهران در روزنامه‌ها (استخدام، مزایده، مناقصه، گزینش، تسلیت، تبریک و ...)

3 اسفند 1395